Facebook Pixel, reklam veren kişilerin websitelerine yerleştirdiği, yayımlanan Facebook reklamların verilerine katkı sağlayan, dönüşüm verileri üretmesine olanak sunan bir servistir. Facebook’un Pixel servisiyle beraber reklam veren şirketler, reklamların doğru kullanıcı kitlesine ulaşmasını sağlamaktadır. Ayrıca Pixel ile beraber hedeflediğiniz kitlenin davranışlarını inceleyerek onlara en uygun reklamları göstermenizi de sağlar. Kısacası Facebook Pixel reklam veren şahısların ve şirketlerin veri toplama alanında en önemli aracıdır.

Facebook Pixel, şirket veya ürün web sayfasına yerleştirilen Pixel kodu ile kullanıcıların çerezlerini takip eder ve analiz eder. Bu analiz neticesinde şirketinizle veya ürününüzle, Instagram ve Facebook dışında kullanıcının nasıl etkileşime geçtiğini, nerede etkileşime geçtiğini size sunar.

Facebook Pixel’in reklam verenlere faydaları

  • Yayınladığınız reklamları yeniden hedeflendirme kullanarak, ürünlerinizle etkileşime geçme olasılığı yüksek kişilere gösterme,
  • İnternet sitenizi ziyaret eden kitlenin davranışlarını analiz ederek, dinamik reklamlar aracılığıyla ürünlerinizin o kullanıcılara doğru zamanda doğru şekilde gösterilmesini sağlama,
  • İnternet sitenizin trafiğini analiz ederek ziyaretçilerin ve potansiyel müşterilerinizin web sitesinde hangi alanlara odaklandığını görme ve analiz etme,

gibi birçok önemli özelliği barındırmaktadır.

iOS 14.5 ve Facebook Pixel

iOS 14.5 güncellemesi ardından Apple, uygulamaların kullanıcılardan topladığı verilere kısıtlama getirdi ve elbette Facebook da bu durumdan etkilendi. Kullanıcılardan topladığı verilerin kısıtlanmasıyla beraber Facebook, Apple kullanıcılarına dair kısıtlı verileri reklam verenlerle paylaşabiliyor fakat diğer cihazlarda oturum açan ziyaretçilere göre zengin bir veri toplanamıyor.

Bu konuda Dönüşüm API kullanımı ve Pixel üzerinde Olay Yöneticisi ile beraber çalışıldığında bu kısıtlı verinin zenginleştirilmesi sağlanıyor. Facebook Pixel ve Dijital Reklamlar Danışmanı Ahmet Emin Hallaç bu konuda güzel bir yazı yazmış. Apple her ne kadar veri paylaşımını kısıtlasa da, Facebook gibi dev şirketler yeni API ve servisler sunarak bu tarz önlemlerin üstesinden gelmeye çalışıyor. Elbette bu tür gelişmeler de profesyonel ve tecrübeli reklam danışmanlarının sektörde daha da öne çıkmasını sağlıyor.

Özetleyecek olursak, Facebook Pixel servisi reklam verenlerin önemli bir aracıdır ve kullanmasını bilene ciddi anlamda fayda sağlar. Kuru kuruya Facebook reklamı vermektense Pixel ile veri toplayıp, reklamların hedef kitlesi, içeriği, hedeflenen kitlenin etkileşim biçimi gibi konuları da analiz ederek reklam verenlere bulunmaz bir katkı sağlıyor.




Okuyucuya Not

Merhaba okuyucu! Blogum son zamanlarda yüksek trafik almaya başladı ve bu durumdan memnunum fakat aynı zamanda siz ziyaretçileri tatmin edememekten endişeliyim. 🙂 Eğer yazılarım ile ilgili bir tavsiyeniz olursa mail adresimden bana ulaşabilir veya Twitter üzerinden direct message gönderebilirsiniz. Github’ta örnek olarak yaptığım projelere göz atmak isterseniz de bu linki kullanabilirsiniz. Umarım bu ziyaretinizle size bir şeyler katabilmişimdir.

Sağlıcakla kalın!

Tags: